• PLANES - FINAL CRITIQUE

    Par Amélie Chiffelle, aurelie dupuis, Céline Bourban, Claire Montégudet, Hibiki Masaki, Issa Thévenaz, Julien Pignat, Lara Bertholet, Luca Hoser, Manon Amsler, Raoul Cordoba, Sarah Von Steiger, Timon Voide, Tina Regelin, Vlora Seljmani, 10/02/18


      18 DECEMBRE 2017, EPFL, RLC


      Image Sat Feb 10 2018 12:33:14 GMT+0100 (CET) Image Sat Feb 10 2018 13:12:19 GMT+0100 (CET)



      19 - 20 DECEMBRE 2017, EPFL, SG

      Studios Guaita - Dupuis


      Image Sat Feb 10 2018 12:33:14 GMT+0100 (CET) Image Sat Feb 10 2018 12:33:14 GMT+0100 (CET)

      Image Sat Feb 10 2018 12:33:14 GMT+0100 (CET)

      

                                                  "Do not go gentle into that good night,
                                      Old age should burn and rave at close of day;
                                              Rage, rage against the dying of the light."




       Image Sat Feb 10 2018 12:53:40 GMT+0100 (CET) Image Sat Feb 10 2018 12:53:40 GMT+0100 (CET)

       Image Sat Feb 10 2018 12:53:40 GMT+0100 (CET)

                                              " Rage, rage against the dying of the light. "
     



                                                                                                                                                      Texte: Dylan Thomas                                                                                                                                         

                                  

  • ORIENTATION

    Par Sarah Von Steiger, 17/12/17
    PLANES_AD_sarahvonsteiger_17

    Détachement des lignes initiales





    PLANES_AD_sarahvonsteiger_18PLANES_AD_sarahvonsteiger_18

    Orientation par le rythme des diagonales



    PLANES_AD_sarahvonsteiger_19

    Coupe selon les lignes initiales



    PLANES_AD_sarahvonsteiger_20

    Création d'un plan invisible



    PLANES_AD_sarahvonsteiger_21

    Suggestion d'un infini, d'une continuité





    PLANES_AD_sarahvonsteiger_24     PLANES_AD_sarahvonsteiger_25
    Densité                                                                  Epaisseur


    PLANES_AD_sarahvonsteiger_22     PLANES_AD_sarahvonsteiger_23
    Géométrie                                                                                                                                                            Intersection





    PLANES_AD_sarahvonsteiger_12PLANES_AD_sarahvonsteiger_13____________________

    Plan et coupe 1: 20


    PLANES_AD_sarahvonsteiger_14____________________

    Plan et coupe 1: 40


    PLANES_AD_sarahvonsteiger_15

    ____________________

    Axonométrie 1: 66

  • Rythme

    Par Sarah Von Steiger, 03/12/17



    PLANES_AD_sarahvonsteiger_07      PLANES_AD_sarahvonsteiger_08

    Révélation du jeu des matières par le mouvement 



    Image Mon Dec 04 2017 17:04:55 GMT+0100 (Europe de l’Ouest)

    Création d'une transparence par le rythme des intervalles



    PLANES_AD_sarahvonsteiger_09

    ____________________

    Monge 1:40


    PLANES_AD_sarahvonsteiger_10

    ____________________

    Axonométrie 1:66

  • Immersion

    Par Sarah Von Steiger, 26/11/17

    PLANES_AD_sarahvonsteiger_06

    Augustus Nazzaro, UAV Predator Drone Campaign (Approach), 2011


    PLANES_AD_sarahvonsteiger_02


    « Next to the vertical line, whose bearers resolve space by our bodily orientation into above and below, front and back, left and right, the most important direction for the actual spatial construct is the direction of free movement - that is forward - and that of our vision, which, with the placement and positioning of the eyes, defines the dimension of depth. »

    IN : Schmarchow, August. The Essence of Architectural Creation. 1893. Source: http://designtheory.fiu.edu/readings/mallgrave_schmarsow.pdf 


    PLANES_AD_sarahvonsteiger_04

    _________________

    Interaction plâtre et bois



  • Transition

    Par Sarah Von Steiger, 23/11/17

    PLANES_AD_sarahvonsteiger_01


    « Planes impact on the topological conditions of continuity and accessibility of the world around us and the environment as a whole. [...] If we do not allow for porosity  of those surfaces, and if we do not foresee openings, transitions and thresholds, those places we live in may become hermetic and segregated.»

    DIETZ, Dieter. Postface. IN: ALICE. Codex-Planes. Lausanne, 2017. P. 85