• A JUNCTURE_Foundations

    Par Santos Costa Nicoly, 31/05/20

    Image Sun May 31 2020 21:04:23 GMT+0200 (heure d’été d’Europe centrale)



    Image Sun May 31 2020 21:04:23 GMT+0200 (heure d’été d’Europe centrale)

    Image Sun May 31 2020 21:04:23 GMT+0200 (heure d’été d’Europe centrale)

    Image Sun May 31 2020 21:04:23 GMT+0200 (heure d’été d’Europe centrale)



    Image Sun May 31 2020 21:04:23 GMT+0200 (heure d’été d’Europe centrale)

    Image Sun May 31 2020 21:04:23 GMT+0200 (heure d’été d’Europe centrale)

    Image Sun May 31 2020 21:04:23 GMT+0200 (heure d’été d’Europe centrale)





    Image Sun May 31 2020 21:04:23 GMT+0200 (heure d’été d’Europe centrale)



    Image Sun May 31 2020 21:04:23 GMT+0200 (heure d’été d’Europe centrale)



    Image Sun May 31 2020 21:04:23 GMT+0200 (heure d’été d’Europe centrale)

    Image Sun May 31 2020 21:04:23 GMT+0200 (heure d’été d’Europe centrale)

    Image Sun May 31 2020 21:10:10 GMT+0200 (heure d’été d’Europe centrale)

    Image Sun May 31 2020 21:10:10 GMT+0200 (heure d’été d’Europe centrale)







  • A JUNCTURE_Foundations 1

    Par Santos Costa Nicoly, 31/05/20


    Avec Lucille Charamel, Lorenzo Simontacchi, Mikael Rey, Arthur Douillet



    Image Sun May 31 2020 20:46:23 GMT+0200 (heure d’été d’Europe centrale)

    A X O N    S C A L E S   1 : 4 0

    Image Sun May 31 2020 20:46:23 GMT+0200 (heure d’été d’Europe centrale)

    P L A N   S C A L E   1 : 4 0

    Image Sun May 31 2020 20:46:23 GMT+0200 (heure d’été d’Europe centrale)

    S E C T I O N    S C A L E   1 : 4 0

    Image Sun May 31 2020 20:46:23 GMT+0200 (heure d’été d’Europe centrale)Image Sun May 31 2020 20:46:23 GMT+0200 (heure d’été d’Europe centrale)




    E X P L O D E D   A X O N    S C A L E  1 : 2 0


    Image Sun May 31 2020 20:46:23 GMT+0200 (heure d’été d’Europe centrale)

    I N V E N T O R Y



    T E C H N I C A L    S H E E T

    Image Sun May 31 2020 20:46:23 GMT+0200 (heure d’été d’Europe centrale)

    Image Sun May 31 2020 20:46:23 GMT+0200 (heure d’été d’Europe centrale)

    Image Sun May 31 2020 20:46:23 GMT+0200 (heure d’été d’Europe centrale)

    Image Sun May 31 2020 20:46:23 GMT+0200 (heure d’été d’Europe centrale)



    A S S E M B L Y    C A T A L O G

    Image Sun May 31 2020 20:46:23 GMT+0200 (heure d’été d’Europe centrale)

    Image Sun May 31 2020 20:46:23 GMT+0200 (heure d’été d’Europe centrale)














  • Anchor

    Par Santos Costa Nicoly, 03/05/20

    I N I T I A L   T H I N K I N G


    Image Sun May 03 2020 23:28:34 GMT+0200 (heure d’été d’Europe centrale)




    Image Sun May 03 2020 23:28:34 GMT+0200 (heure d’été d’Europe centrale)

    R E S E A R C H   S K E T C H E S


    Image Sun May 03 2020 23:28:34 GMT+0200 (heure d’été d’Europe centrale)

    G E N E R A L   F O U N D A T I O N   P L A N   &   A X O N O M E T R Y



    Image Sun May 03 2020 23:28:34 GMT+0200 (heure d’été d’Europe centrale)



    D E A L I N G   W I T H   T H R E E   I M P L A N T A T I O N   C O N D I T I O N S

    P A R K I N G   L O T ,   S L O P E ,  W A T E R


    I.   T H E   P A R K I N G 


    Image Sun May 03 2020 23:28:34 GMT+0200 (heure d’été d’Europe centrale)

    W E I G H T - B A L L A S T 



    II.  T H E   S L O P E

    Image Sun May 03 2020 23:28:34 GMT+0200 (heure d’été d’Europe centrale)



    C O N C R E T E

    Image Sun May 03 2020 23:28:34 GMT+0200 (heure d’été d’Europe centrale)

    A R R O W



    III.  T H E   W A T E R

    Image Sun May 03 2020 23:28:34 GMT+0200 (heure d’été d’Europe centrale)



    S C R E W   P I L E


    Avec Charamel Lucile, Rey Mikael, Douillet Arthur, Simontacchi Lorenzo




  • Volumetric Step

    Par Santos Costa Nicoly, 14/04/20

    WEEK 1 

    With Bouadaoud Mostafa Amine, Charamel Lucile, Perner Fabian, Olia Mohammad Madhi

    Image Tue Apr 14 2020 16:41:36 GMT+0200 (heure d’été d’Europe centrale)

    axonométrie scale: 1/100

    Image Tue Apr 14 2020 16:41:36 GMT+0200 (heure d’été d’Europe centrale)





    plan + élévation scale: 1/100


    Image Tue Apr 14 2020 16:41:36 GMT+0200 (heure d’été d’Europe centrale)

    horizontal sections  scale: 1/100 

    Image Tue Apr 14 2020 16:41:36 GMT+0200 (heure d’été d’Europe centrale)



    Image Tue Apr 14 2020 16:41:36 GMT+0200 (heure d’été d’Europe centrale) 

    Story board 




    This House has two main objectives: to admire the game of others and to admire the game of nature». In order to give the opportunity to admire nature on this site, it is necessary to make the slope habitable. To do this, we were inspired by the project of Youssef, which lands on the slope and offers several seats where we can rest or circulate easily. At the end of this slope, you have direct access to water where you can, for example, swim. In addition, with the addition of a walkwaycrossing the Diagonal Platform (derived from Youssef’s project), beginning from the parking and at the end of which, one can have a panoramic view, dominating nature around us. A second goal of this House is to “bring people together”. For that, we merged Mikael’s stage with this diagonal platform, which continues even after the end of the slope. This fusion facilitates the circulation between these spaces.


    The aforementioned footbridge is just below this scene, in order to allow people using it to be always in contact and interacting with the other spaces.


    Then this scene is linked with Delphine’s project, which is a place of debate allowing a gathering, especially for a discussion about the play that took place on the stage. That’s why, in the «chronology of spaces», we put it after the theatre stage. Also, a part of this set of projects is inserted in Julia’s project, which has an impressive appearance and can thus play the role of a signal.

     

    There are three spatial gestures existing in this House.  Diagonal gesture to inhabit the slope.Horizontal gesture to use it for different purposes (either to give a panoramic view or with the theatre stage). Vertical gesture for the ascent to the different spaces with the stairs inspired by Mathilde’s project.


    Movement is an important aspect of this House: in each room, one has multiple choices to circulate freely, one can even circulate and leave this House without taking a path already taken.


    Another specificity of this House is that we can have courses that are done in very different directions but yet in very close «spaces». For example, when the diagonal course on the slope “passes” near the pathway on the horizontal platform: people taking thesedifferent paths can almost graze for like a split second, while having opposite destinations.


    Image Tue Apr 14 2020 16:41:36 GMT+0200 (heure d’été d’Europe centrale)  Image Tue Apr 14 2020 16:41:36 GMT+0200 (heure d’été d’Europe centrale)

      atmosphère



    Image Tue Apr 14 2020 16:41:36 GMT+0200 (heure d’été d’Europe centrale)


    Bridge collage - interior view


    Image Tue Apr 14 2020 16:41:36 GMT+0200 (heure d’été d’Europe centrale)

    entrance collage - interior view



    Fiction personnelle

    En longeant le pont, j’ai fut émerveillée par les couleurs du ciel, tombant sur la rivière et faisant ressortir tout cet amont d’arbres. La structure ressortait d’une pointe de ces arbres, comme si cela voulait s’imposer, se mettre en valeur, montrer sa valeur.

    L'atmosphère bétonique du galpon n’était pas ce dont je m’attendait en arrivant à côté de la structure. Toute seule, elle essayait de faire valoir cet espace non propice à l’habitation. De part ses grands escaliers tournants et les plateformes se prolongeant indéfiniment de tous les côtés, cette structure établissait un contraste entre ce qu’elle représente et le lieu où elle se pose.

    Je choisi de longer la première passerelle, passant en dessous d’un grand volume de structure, une ouverture me permettait d’atteindre la lumière venue du côté de la rivière. On pouvait bien voir les eaux et l’autre côté sans pour autant participer à la scène. Je descendit les escaliers latéraux, jusqu’à la plateforme inférieur, d’où je pouvais toucher l’eau et m'immiscer dans ce paysage peu admiré.

    Le bruit des oiseaux me donna envie de faire demi-tour et de monter plus haut. Je retourna à l’entrée et décida de découvrir les pièces élevées de cette structure. A l’aide des escaliers tournant, la vue tournante était indescriptible. D’un côté la rivière, avec le son des l’eau et des poissons qui plongent en s’amusant en cette période de chaleur satisfaisante. De l’autre côté les arbres et la colline, les bruits des oiseaux et des rongeurs qui courent et jouent ensemble. 

    En arrivant enfin en haut, la vue proportionnée est indescriptible. Cette vue qui n’est la que grâce à cette structure, nous faire prendre conscience de la pérennité de cet environnement. Un milieu qui ne sera plus disponible après un certain temps. Un endroit sauvage mais en même temps habité et inhabité car les constructions en bétons sont là, mais ses habitants ne s’y rendent plus.

    Je m’assied sur ce banc disponible au point le plus haut de cette house, je regarde le ciel ouvert devant moi par dessus ces eaux et cette agglomération de bâtiments. L’odeur des feuilles me chatouille doucement, j’entend le son des eaux, je sens le vent sur mes cheveux et le soleil sur ma peau.



    WEEK 2

    New orientation and layout of spaces.


    Image Fri Apr 24 2020 23:19:17 GMT+0200 (heure d’été d’Europe centrale)


    axon, scale 1/50


    Image Fri Apr 24 2020 23:19:17 GMT+0200 (heure d’été d’Europe centrale)



    plan, 2 elevations, Scale 1/100


    Image Fri Apr 24 2020 23:19:17 GMT+0200 (heure d’été d’Europe centrale)


    vertical section, scale 1/50


    Image Fri Apr 24 2020 23:19:17 GMT+0200 (heure d’été d’Europe centrale)

    plan, scale 1/50


    Image Fri Apr 24 2020 23:19:17 GMT+0200 (heure d’été d’Europe centrale)

    section, scale 1/50


    Image Fri Apr 24 2020 23:19:17 GMT+0200 (heure d’été d’Europe centrale)

    Story board 


    Image Fri Apr 24 2020 23:19:17 GMT+0200 (heure d’été d’Europe centrale)



    Since our site is located on the shore of the river Rhone, it was primordial to work with it. First we created a greater connecting element, the ramp. 


    But the ramp wasn’t interacting with the shore yet. We had to go further. By opening a little frame at the lower side of the ramp, we discovered several opportunities. 


    The tilted shore under the ramp is able to be inhabited. We added some horizontal benches to create a new space for gatherings. There are some transparent wooden walls confining the area, which are allowing some light to enter. On the upper side, we reduced the height of the protostructure and the theater, to bring it back to the ground, our main point of orientation.


    Despite the major advancements on the site, we still kept the principal nature of the projects we chose to work with. 



    Collage

    Image Fri Apr 24 2020 23:19:17 GMT+0200 (heure d’été d’Europe centrale)

    large entrance hall


    Image Fri Apr 24 2020 23:19:17 GMT+0200 (heure d’été d’Europe centrale)

    concert scene with panorama on the rhone


    Image Fri Apr 24 2020 23:28:44 GMT+0200 (heure d’été d’Europe centrale)

    gap between the oblique plane and the ground


    Image Fri Apr 24 2020 23:28:44 GMT+0200 (heure d’été d’Europe centrale)

    Assembly, bring people together.


  • ROOMS_ABENIA+TREIBER_FictionalCollision

    Par Bianchi Elia, Ciak Laura, Forster Mathilde, Gabrielyan Eva, Kali Youssef, Kibora Silan Hoël, Makas Ilayda, Panarese Remo, Petrachenko Julia, Robbins Jean-Luc, Santos Costa Nicoly, Tajana Marvin, 05/04/20

    COLLISION_LOW

    Collision fictive des projets